پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

باغ وکیل آباد مشهد

باغ وکیل آباد مشهد یکی از پارک های مشهد است که در طول سفر با تور مشهد می بایست از آن دیدن کرد. باغی بزرگ با بیش از 70 هکتار، در واقع مکانی خوش آب و هوا برای فرار از شلوغی ها و آلودگی های مشهد است و به دلیل مجاوت آن با طرقبه، از آب و هوایی خوش و خنک برخوردار است. از امکانات باغ یا پارک جنگلی وکیل آباد می توان به رستوران، کافه، محل مناسب پیک نیک، مسیر های پیاده روی، سرویس های بهداشتی، محوطه مخصوص بازی کودکان و شهربازی اشاره کرد. این پارک جنگلی مکانی مناسب برای گشت و گذار و گذراندن روزی عالی در دل طبیعت است. کوهستان پارک شادی و باغ وحش وکیل آباد از جاذبه های گردشگری مشهد و باغ محسوب می شوند.

با بازدید از وکیل آباد از یک باغ طبیعی پر از درختان کاج و درختان کهنسال و رودخانه فصلی لذت خواهید برد. آب رودخانه های فصلی وکیل آباد از طریق چشمه وکیل آباد که سرچشمه آن بند گلستان است، تامین می‌شود. راه ارتباطی مشهد به ییلاقات طرقبه و شاندیز پیش از آنکه پل مهندس پرتوی روی رودخانه احداث گردد از طریق جاده باریک در منطقه وکیل آباد بوده است.

ساعت کاری پارک وکیل آباد مشهد

در طول سفر با تور مشهد همه روزه در هر ساعت می توانید از باغ وکیل آباد دیدن کنید. اما به شما توصیه می کنیم تا در بین بازه زمانی 8:30 صبح الی 17 بعد از ظهر به پارک بروید تا بتوانید از باغ وحش وکیل آباد نیز دیدن کنید و از انواع حیوانات و موجودات گوناگون بازدید کنید.

پارک وکیل آباد مشهد کجاست

باغ وکیل آباد در فاصله 8 کیلومتری غرب مشهد و در انتهای بلوار وکیل آباد قرار دارد.

فاصله باغ وکیل آباد تا حرم امام رضا

پارک وکیل آباد مشهد و حرم امام رضا (ع) در فاصله 18.7 کیلومتری از یکدیگر قرار دارند و فاصله باغ وکیل آباد تا حرم امام هشتم تقریبا 35 دقیقه است.

تاریخچه پارک وکیل آباد

باغ و پارک وکیل آباد مشهد در سال 1348 توسط حسین ملک مالک وقف و به یکی از اماکن زیبای طبیعی مشهد بدیل گشت. در ابتدا باغ وکیل آباد، به نام باغ وکیل یا باغ میرطراز شناخته شده بود و سپس به نام وکیل آباد تغییر نام پیدا کرد.

باغ وکیل آباد مشهد پس از گذشت سالها در آبان ماه سال 1392 با مصالح طبیعی توسط شهرداری بازسازی شد و از برداشت غیر قانونی آب چشمه های باغ جلوگیری شد. در سال های بعدی نیز ایمن سازی بستر قدیمی پارک، ساخت آبنما، بازسازی استخرها، پارکینگ، بدنه سازی و دیوار حائل، احداث پل، ساخت 60 سرویس بهداشتی، کف سازی و پیاده رو سازی، ساخت پله ‌های متعدد، گلخانه و باغ گیاه شناسی نیز انجام شد.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب