تور مشهد

تور مشهد در قیمت ارزان، مقایسه قیمت تور مشهد، تور مشهد را از معتبرترین ها بخواهید 

همانطور که محرز است سفر با تور مشهد به مشهد به دلیل وجود مضجع منور امام رضا(علیه السلام) به یکی از محبوب ترین سفر های زیارتی و سیاحتی و یکی از شهرهای مهم در جهان اسلام محسوب می شود. اگر چه وجود حرم مطهر امام رضا در جذب توریستان مسلمان به این شهر اهمیت بالایی داشته و از اصلی ترین دلایل محبوبیت مشهد محسوب می شود، اما وجود اماکن دیدنی معروف در مشهد نظیر پارک های بزرگ مشهد، بزرگ ترین پارک آبی خاورمیانه،  طرقبه و دیگر جاذبه های گردشگری و طبیعی  محبوبیت این شهر را در میان توریستان تور مشهد دو چندان کرده است. 

چرا سفر با تور مشهد محبوب، مقرون به صرفه و ارزان است ؟

اگر قصد سفر به مشهد را دارید باید بدانید که با سفر با تورهای مشهد می توانید هزینه های سفر خود را در استفاده از تمام الزامات سفر  کاهش دهید.

از دلایل کاهش هزینه های سفر به مشهد با تور مشهد :  انواع هتل های از لوکس ترین و مدرن ترین هتل ها تا مسافر خانه های مشهد همه و همه با آژانس های مسافرتی قرارداد دارند و باید بدانید که هزینه رزرو یک شب اتاق در هر یک از این هتل ها برای مسافران خارج از قرار داد گران تر تمام خواهد شد. بنا براین اصل، هزینه اقامت در مشهد در طول سفر با تور مشهد ارزان تر خواهد بود. علاوه بر این، هزینه های پرواز به مشهد و اقامت در هتل های این شهر به صورت چارتر و به صورت گارانتی می باشند بنا بر این پرواز به شمهد با هزینه کمتری به شما ارائه می شود.

همه چیز درباره تور مشهد، اطلاعات سفر با تور : راهنمای تور مشهد

با سفر با تور مشهد از رازهای پنهان شهر باخبر شوید : 16 دانستنی جالب از اسرار شهر مشهد

پیش از آنکه برای سفر با تور مشهد عجله کنید، از راهنمای سفر به مشهد و اطلاعات لازم سفر به مشهد اطلاعات لازم سفر را  کسب کنید و آن را به همراهان و همسفران خود انتقال دهید.

1.مشهد، این کلان شهر با دیدنی های زیبا در زمان افشاریان نیز از مهم ترین شهر های ایران و پایتخت حکومت افشاریان بوده است.

2.مشهد با 328 کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است.

3.مشهد با جمعیت 2,766,258 دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران است.

4.مشهد به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا، سالانه پذیرای بیش از 27 میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور می باشد.

5.مشهد واقع بین کوه‌های هزارمسجد و بینالود است.

6.مشهد شهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی، یک ایستگاه راه‌آهن و سه پایانه است.

7.مشهد شهر تاریخیست که در آن 16 ساختمان و بنای تاریخی وجود دارد. 

8.مشهد در سال 1388  رسماً به عنوان «پایتخت معنوی ایران» انتخاب شد.

9.مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزیده شد.

10.اقتصاد مشهد متک�� بر تولید و تجارت زعفران، زرشک، نبات، آجیل و خشکبار، چرم و صنعت فرش است.

11.دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1328 به عنوان سومین دانشگاه ایران تاسیس شد.

12.حرم امام رضا (ع) در مشهد تنها جاییست که در کل دنیا در آن نقاره نواخته می شود.

13.نقاره ‌زنی در حرم مطهر امام رضا (ع) باقی مانده از دوره‌ی غزنویان است.

14.مشهد با شهرهای کوالالامپور، نجف، مزار شریف، لاهور، ارومچی (سین کیانگ چین)، کراچی، سانتیاگو د کمپوستلا (اسپانیا)، کربلا، مونیخ، میلان، فرزنو (آمریکا)، شاندیز و شیراز پیمان خواهرخواندگی بسته است.

15. مشهد در دوران پهلوی در دست طرحی بود در آن مشهد را به دو قسمت مذهبی-سنتی (مشهد شرقی یا رضوی) و توریستی-مدرن (مشهد غربی یا پهلوی) تقسیم می‌کرد ، اما این طرح با انقلاب اسلامی تحقق نیافت.

16.مشهد به عنوان قطب کشتی با چوخه در جهان شناخته می‌شود.

بی تردید یکی از علل اصلی شهرت و محبوبیت مشهد مقدس وجود مرقد امام رئوف و حال و هوای الهی در زیارتگاه ملکوتی ایشان است و تعداد زیاد زائران امام رضا در حرم ائمه معصومین مزید بر علت شده تا تور های مشهد در بهترین کیفیت در مناسب ترین قیمت و کمترین نرخ به زائرین عزیز کشورمان عرضه گردد. زیارت مرقد امام رضا که به اصطلاح مدینه رضویه نیز خوانده می شود در یک روز از سال فضیلتی دو چندانی دارد  و این روز «روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع)» نام گرفته است. 

در روز 23 ذی القعده که روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) است همگان می توانند با گفتن صل ا… علیک یا اباالحسن، زائر امام رضا (ع) باشند.از جمله موارد مبارک و مقدس در روزهای آخر ماه ذی القعده، روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع)درروز 23 و روز 27 این ماه با عنوان «دحوالارض» یا روزی که زمین گسترده می شود ، است که در رابطه با این موضوع بزرگان دین برای این که ما را متوجه فضیلت این روزها کنند، مطالبی را بیان کرده اند.

زیارت حضرت رضا علیه السلام در روزهای مقدس اسلامی افضل است ؛ خصوصا روزهایی که اختصاص به آن حضرت دارد. مثل روز ولادت (11 ذی القعده) و روز شهادت آن حضرت (مطابق مشهور آخر ماه صفر) سپس از کتاب اقبال مرحوم سید بن طاووس استحباب زیارت آن حضرت را در روز 23 ذی القعده (طبق روایتی روز شهادت آن حضرت) نیز نقل می کند و در پایان می نویسد : استحباب زیارت آن حضرت در ماه رجب گذشت (بحار الانوار جلد 99 صفحات 43 و 44) . مرحوم محدث قمی روز 25 ذی القعده را نیز به این موارد ضمیمه کرده است.

سید ابن طاووس روایتی نقل کرده که ذی القعده محل اجابت دعاست در وقت شدت  و در روز یکشنبه این ماه نمازی با فضیلت بسیار از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت کرده که مجملش آن است که هر که آنرا به جا آورد تو.به اش مقبول و گناهش آمرزیده شود و خصماء او در روز قیامت از او راضی شوند و با ایمان بمیرد و دینش گرفته نشود و قبرش گشاده و نورانی گردد و والدینش از او راضی گردند و مغفرت شامل حال والدین او و ذریه او گردد و توسعه رزق پیدا کند و ملک الموت با او در وقت مردن مدارا کند و به آسانی جان او بیرون شود. ( شرح این نماز پر فیض در مفاتیح الجنان آورده شده).

ابن قولویه قمی از قول حمدان نقل می‌کند: روزی به محضر مولایم حضرت امام جواد(ع) تشرّف پیدا کردم و به ایشان عرض کردم: پاداش زائری که مرقد پدرت حضرت رضا علی بن موسی الرضا را در خراسان زیارت کند، چقدر است؟ امام در پاسخ فرمود: کسی که قبر پدرم را زیارت کند، خداوند گناهان حال و گذشته او را خواهد آمرزید. حمدان می گوید: من ایوب بن نوح را ملاقات کردم و گفتم: ای اباالحسین! من از مولا و حجت خدا امام جواد، چنین و چنان شنیدم، ایوب گفت: ایا من به دانش تو بیش از آنچه شنیده‌ای، نیفزایم؟ گفتم: بله. گفت: من از امام جواد(ع) این روایت را شنیدم و سپس آن حضرت افزود: کسانی که پدرم را زیارت کنند، در روز قیامت برای آنان منبرهایی مقابل منبر رسول الله(ص) نهاده خواهد شد، تا همه از حساب و کتاب قیامت فارغ شوند.

mashhad-tour-زیارت-مشهد-مقدس

اعمال و ادعیه روز مخصوص زیارت امام رضا (ع)، زیارت خاص امام رضا

صلوات خاصه حضرت:

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِىِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الاِْمامِ التَّقِىِّ النَّقِىِّ وَحُجَّتِكَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَْرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّيقِ الشَّهيدِ صَلوةً كَثيرَةً تآمَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً كَاَفْضَلِ ما صَلَّيْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِيآئِكَ

خدايا درود فرست بر على بن موسى الرضا آن امام پسنديده با تقواى پاك و حجت تو بر هر كه روى زمين و هر كه در زير زمين است آن راستگوى شهيد درودى بسيار و تام و تمام و پاكيزه و پيوسته و پى در پى و دنبال هم مانند بهترين درودى كه مى فرستى بر يكى از دوستانت

زیارت مختصر امام رضا علیه السلام :

اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِىَّ اللَّهِ وَابْنَ وَلِيِّهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللَّهِ وَابْنَ حُجَّتِهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اِمامَ الْهُدى وَالْعُرْوَةَ الْوُثْقى وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكاتُهُ اَشْهَدُ اَنَّكَ مَضَيْتَ عَلى ما مَضى عَلَيْهِ آبآؤُكَ الطّاهِرُونَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ لَمْ تُؤْثِرْ عَمىً عَلى هُدىً وَلَمْ تَمِلْ مِنْ حَقٍّ اِلى باطِلٍ وَاَنَّكَ نَصَحْتَ لِلَّهِ وَلِرَسُولِهِ وَاَدَّيْتَ الاَْمانَةَ فَجَزاكَ اللَّهُ عَنِ الاِْسْلامِ وَاَهْلِهِ خَيْرَ الْجَزآءِ اَتَيْتُكَ بِاَبى وَ اُمّى زآئراً عارِفاً بِحَقِّكَ مُوالِياً لاَِوْلِيآئِكَ مُعادِياً لاَِعْدآئِكَ فَاشْفَعْ لى عِنْدَ رَبِّكَ

پس بچسبان خود را به قبر و ببوس آنرا و بگذار دو طرف روى خود را بر آن پس بگرد به جانب سر و بگو:

اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلاىَ يَا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكاتُهُ اَشْهَدُ اَنَّكَ الاِْمامُ الْهادى وَالْوَلِىُّ الْمُرْشِدُ اَبْرَءُ اِلَى اللَّهِ مِنْ اَعْدآئِكَ وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللَّهِ بِوِلايَتِكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكاتُهُ

سلام بر تو اى ولى (و نماينده ) خدا و فرزند ولى او سلام بر تو اى حجت خدا و فرزند حجت او سلام برتو اى پيشواى هدايت و رشته محكم حق ، و رحمت خدا و بركاتش نيز بر تو باد گواهى دهم كه تو به همان راهى رفتى كه پدران پاكت بدان راه رفتند درودهاى خدا بر ايشان باد اختيار نكردى كورى (گمراهى ) را بر هدايت و تمايل نگشتى از حق بسوى باطل و تو براستى خيرخواهى كردى براى خدا و پيامبرش و پرداختى امانت را پس خداوند پاداشت دهد از دين اسلام و مسلمانان به بهترين پاداش ، آمده ام پدرم و مادرم به فدايت به درگاه تو براى زيارت با معرفت به حق تو و دوستدارم دوستانت را و دشمنم با دشمنانت پس شفاعت كن از من در نزد پروردگارت

سلام بر تو اى مولا و سرور من اى فرزند رسول خدا و رحمت خدا و بركاتش بر تو باد گواهى دهم كه توئى امام راهنما و سرپرست با رشد و هدايت بيزارى جويم بدرگاه خداوند از دشمنانت و تقرب جويم بدرگاه خدا بوسيله دوستى تو درود خدا و رحمت خدا و بركاتش بر تو باد

از سراسر وب